Project Description

Honoursopdracht CosmoGirl!

 

Voor een honours project van mijn studie heb ik samen met vier studiegenoten een vraagstuk mogen oplossen voor de CosmoGIRL!.

 

CosmoGIRL!, hét meidenblad, merkte terrein te verliezen onder de doelgroep. Dit kwam mede door het technologische digitale tijdperk maar vooral waren zij op zoek naar een betere binding met meisjes tussen de 14 en 21 jaar. Het kernpunt lag op het fysieke tijdschrift.

 

Uit ons onderzoek is naar voren gekomen dat de doelgroep CosmoGIRL! op dit moment kinderachtig vindt en dat er teveel Engelse woorden worden gebruikt. Onze vragen gingen dan ook over waar meisjes (tussen de 14 en 18 jaar) mee bezig zijn, maar ook over het social media gebruik en of zij überhaupt nog wel tijdschriften lezen. Met de uitslagen van het onderzoek zijn wij tot een nieuw concept gekomen: Bye old, hi new! Met dit concept hebben wij de CosmoGIRL! opnieuw gepositioneerd d.m.v. vernieuwde content, uitstraling en de tone of voice. Het tijdschrift kreeg een nieuwe insteek met de pijlers fashion, beauty & lifestyle. Discover the new you!

 

We hebben de meest recente editie (juni 2016) gerestyled en hier een campagne omheen gebouwd. Mijn rollen binnen dit concept waren vormgever en assistent foto en- beeldredacteur.

 

Hieronder de links naar het eindresultaat en ons onderzoek.

 

het magazinehet magazine

 

het onderzoekhet onderzoek
Project Details
Date

januari 11, 2019

Category

Design, Graphic design

Previous
Next